کد خبر: ۱۵۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۶ آبان ۱۴۰۱
دادستان مرکز استان در گفتگو با شیرازه خبر داد:

صدور ۳۰۰ کیفر خواست در رابطه با اغتشاشگران در فارس

تا کنون حدود ۳۰۰ مورد کیفر خواست در خصوص اغتشاشگران صادر و به دادگاه ارسال شده که به دلیل حساسیت این گونه موارد دستگاه قضایی زود تشکیل جلسه داده و به اتهامات و جرائم رسیدگی می کنند که حتی بعضی مواقع در همان شب یا روز نخست این کار انجام می شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در پی نا آرامی ها و اغتشاشات اخیر برخی از افراد فریب خورده که با خط گرفتن از فضای مجازی به برهم زدن آرامش مردم مبادرت می ورزند، بی آنکه متوجه باشند، آب در آسیاب دشمن ریخته و با اغتشاش و آشوب مجرمین را همراهی می کنند.

 اما در این میان عده ای که از لیدرها و سردسته های اصلی این اغتشاشات خیابانی به شمار میروند، با گرفتن مبالغ هنگفت از دشمنان آن طرف مرزها پا را فراتر گذاشته و با تحریک نوجوانان و جوانان اقدام به کشت و کشتار بسیجیان، ماموران انتظامی و حتی روحانییونی میکنند که برای دفاع از این مرز و بوم از جان هم گذشته اند.

در پی همین اقدامات شب سه شنبه 24 آبان ماه در آشوب و بلوایی که در منطقه معالی آباد شیراز برپا کرده بودند، ساعت 21 و 30 دقیقه شب با کمال بی رحمی و وقاحت با پرتاپ کوکتل مولوتف کنار دست طلبه بسیجی محمد مویدی و سپس با ضربات آجر به سرش باعث شهادت وی شدند.

 این حادثه تلخ که در این روزها بسیار هم تکرارش را شنیده و دیده ایم تنها بخشی از جنایات افرادی است که خواهان اسارت و بردگی ایران و ایرانی هستند نه آزادی آن.

در چند روز اخیر هم که با زور و تهدید و قلدری سعی کردند بازارهای شهر شیراز و دیگر شهرها را تعطیل کنند و گواه ای مماجرا هم فیلمی است که یکی از شهروندان شیرازی به طور نامحسوس از آنان گرفته است که چند نفر با حضور در مجتمع زیتون و برخی خیابان های شهر اقدام به تهدید کسبه می کنند.

جهت اطلاع از اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با این فتنه گران گفتگویی با سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان انجام داده ایم.

 وی در ابتدا اشاره ای به وضعیت فعلی حاکم بر شهر شیراز کرد و گفت: شب گذشته که شب نسبتا آرامی داشتیم و بجز در چند منطقه کوچک که اقدام به آتش زدن سطل زباله، کارتن و لایستیک کردند در دیگر نقاط شهر آرامش برقرار بود و اوضاع در کنترل بود.

بحرینی در خصوص شهادت طلبه بسیجی محمد مویدی در معالی آباد شیراز نیز عنوان کرد: عوامل آن شناسایی شده و تحت تعقیب هستند و به زودی دستگیر و با آنان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

شناسایی و دستگیری برخی از عوامل تهدید کننده کسبه در شهر شیراز

دادستان مرکز استان فارس از شناسایی برخی ازعوامل تهدید کننده کسبه و بازارزیان در شهر شیراز خبر داد و افزود: پیرو کلیپ منتشر شده در فضای مجازی از افرادی  که در سطح شهر به خصوص مجتمع زیتون و...کسبه را تهدید میکردند تا فروشگاه های خود را باز نکنند، برخی شناسایی و دستگیر شدند وعوامل خارجی و لیدرها نیز شناسایی شده اند و تحت تعقیب می باشند.

وی در پاسخ به نحوه رسیدگی به پرونده های این افراد، با بیان اینکه تا کنون حدود ۳۰۰ مورد کیفر خواست در خصوص اغتشاشگران صادر و به دادگاه ارسال شده که به دلیل حساسیت این گونه موارد دستگاه قضایی زود تشکیل جلسه داده و به اتهامات و جرائم رسیدگی میکنند که حتی بعضی مواقع در همان شب یا روز نخست این کار انجام میشود. مورد کیفر خواست در خصوص اغتشاشگران صادر و به دادگاه ارسال شده است، عنوان کرد: به دلیل حساسیت این گونه موارد دستگاه ثضایی زود تشکیل جلسه داده و به اتهامات و جرائم رسیدگی میکنند که حتی بعضی مواقع در همان شب یا روز نخست این کار انجام میشود.

2 تا بیش از 10 سال حبس در انتظار اغتشاشگران

بحرینی ادامه داد: سه شعبه ویژه جهت رسیدگی به این گونه جرائم در دادسراها داریم که خیلی فوری و خارج از نوبت رسیدگی میکنند که اگر نیاز به تحقیقات باشد طی کمتر از یک هفته انجام و صدور حکم  انجام می گردد.

دادستان شیراز با بیان اینکه مجازات این افراد از 2 سال تا 10 سال به بالا تعیین و صادر شده است، افزود: عده ای هم که حکم افساد و محاربه برایشان صادر میشود مشمول اعدام هستند که تا کنون در فارس پرونده ها در حال بررسی است و احکام قطعی صادر نشده است

این مقام قضائی از رسیدگی سریع به چند مورد از پرونده های اغتشاشات خبر داد و گفت: احاکم قطعی  پس از تجدید نظر اعلام شده اند که به زودی رسانه ای خواهد شد، تعدادی نیز حکم بدوی صادر شده است.

امنیت کامل برای کسبه و بازاریان برقرار است

وی در ادامه به حضور برخی مسببین و محرکین اصلی اغتشاشات در خارج از کشور اشاره و اظهار کرد: با رصد به موقع نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی برخی از آنان نیز شناسایی و عوامل مرتبط با آنان در کشور هم دستگیر شده اند؛ حتی عوامل  و افرادی که خارج از مرزها در آشوب ها دخیل بودند شناسایی و در راستای خسارت هایی که به اموال عمومی و خصوصی مردم زده اند دارایی هایشان توقیف شدند.

دادستان عمومی و مرکز استان در پایان اعلام کرد: اکنون امنیت کامل برای کسبه و بازاریان برقرار است و هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و با مشاهده هر گونه تعرض به جدیت برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان